På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
Sustainergies har under tio år utvecklats till att bli landets främsta plattform för hållbarhetsjobb och samarbeten med studenter och unga talanger. Vi delar kontor med några av Sveriges främsta sociala entreprenörer på Norrsken House i Stockholm och lyckades förra året skapa 46 250 timmar av hållbarhetsarbete med partners från alla branscher. Nu söker vi en ny verksamhetschef som tillsammans med grundare och ett drivet team vill stärka vår position ytterligare och ta nästa steg i organisationens utveckling!
Sustainergies är landets främsta plattform för att matcha hållbarhetsintresserade studenter och unga talanger med relevanta jobb, projekt och arbetsgivare. Vår verksamhet startades av studenter för studenter år 2009 och sedan dess har flera tusen unga talanger fått uppdrag och erfarenheter genom oss. Idag erbjuder vi rekryteringstjänster, förmedlar studentuppdrag och praktikplatser, utför bemanningar, leder workshops och utformar projekt i nära samarbete med spännande arbetsgivare inom privat, offentlig och idéburen sektor. Vårt team består av sex heltidsanställda med kontor på Norrsken House i Stockholm och ett 20-tal studentprojektledare över hela Sverige, som alla delar en värdegrund baserad på mod, utveckling och relevans.
Efter 10 års framgångsrikt arbete söker Sustainergies nu en ny verksamhetschef för att fortsätta rusta och utveckla organisationen på lång sikt, tillsammans med ett fantastiskt team och med mandat från styrelsen.
I rollen som verksamhetschef kommer du att leda Sustainergies med ansvar för de tre huvudområdena planering, personal och ekonomi. Ditt mål är att fortsätta bygga upp organisationens kapacitet och ge hela teamet förutsättningar att prestera sitt bästa för att driva Sustainergies program och aktiviteter. Du rapporterar direkt till styrelsen och kommer att få en spännande roll med både strategisk höjd och operativt arbete, som omfattar:
Teamet har en stor bredd av förmågor inom hållbarhet, rekrytering, projektledning, kommunikation, försäljning etc. och arbetar tätt tillsammans för att utbyta erfarenheter och lösa utmaningar som varje dag. Du kommer också att delta i den operativa verksamheten med rekryteringar eller bemanningar, utifrån kompetens och intresse.
För oss är dina drivkrafter och vem du är som person minst lika viktigt som dina specifika förkunskaper. Vi tror att du kommer att trivas och lyckas bäst i rollen om du har praktisk erfarenhet av organisationsutveckling, budgetering och ekonomisk uppföljning. Du bör också ha erfarenhet av att leda personal, antingen från en tidigare chefsposition eller från tidigare roll som erfaren projektledare. Du är pedagogisk och entusiasmerande och är inte rädd för att fatta beslut. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och trivs med att växla mellan detaljnivå och övergripande perspektiv.
Framförallt vill vi att du ska satsa med hjärna och hjärta för att utveckla vår verksamhet genom god planering och med teamkänsla som ledord!
Arbetsplats: Sustainergies kontor på Norrsken House, Birger Jarlsgatan 57C i Stockholm.
Omfattning: Heltid, med möjlighet till flex.
Ersättning: Fast lön och villkor enligt kollektivavtal. Sex veckors semester.
Tillträde: Enligt överenskommelse, under våren 2020.