På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
Vill du vara med och inspirera till hållbara livsstilar? Som praktikant hos Miljömärkning Sverige kommer du framförallt att hjälpa till med att hitta och skapa inspirerande och spännande innehåll till Svanens olika kanaler. Innehåll som hjälper människor att göra hållbara val. Här kommer du få erfarenhet av att jobba med proffs på frågor som gäller hållbar konsumtion!
Om Miljömärkning Sverige
Det statliga bolaget Miljömärkning Sverige ansvarar för både Svanen och EU-Blomman och arbetar utan vinstintresse med att vägleda konsumenter, företag och offentlig sektor att göra hållbara val. Svanen initierades 1989 av Nordiska Ministerrådet och är en drivande aktör för en hållbar livsstil, med hög expertis inom hållbar konsumtion, inköp, kvalitet och livscykelanalys. Idag hittar du märkningen på fler än tiotusen varor och tjänster. 96 % av Sveriges befolkning känner igen varumärket och 81% förknippar det med bra val för miljön. Regeringsuppdraget är av största vikt för att nå de globala målen (SDG:erna) och Svanen satsar nu stort på att bli en ännu starkare och drivande aktör för att inspirera konsumenter och företag att göra hållbara val.
Dina arbetsuppgifter
Svanens marknads- och kommunikationsavdelning består av nio personer som utvecklar och genomför
t ex reklamkampanjer, PR, aktiviteter i sociala medier, content marketing, marknadssamarbeten, kundkommunikation m.m. Alla insatser ska stärka varumärket och sprida kunskap kring miljöfrågor och en hållbar livsstil! Du kommer att ha extra fokus på vår hemsida och sociala medier. Se mer på våra sociala medier och www.svanen.se
Som praktikant kommer du bl.a. få erfarenhet av att arbeta med:
Som praktikant hos Svanen får du
För att trivas som bäst i rollen tror vi att du:
Vi är mer intresserade av vem du är som person och dina drivkrafter än dina förkunskaper! För att trivas som bäst i rollen tror vi att du: