På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
Mat och hållbarhet ligger många konsumenter nära hjärtat och det väcker ofta frågor och funderingar. Vad är egentligen skillnaden mellan ekologisk mat och KRAV-märkt mat? Vilka fördelar finns med KRAV-märkt mat? Den typen av frågor möter kommunikationsavdelningen på KRAV dagligen och de arbetar ständigt för att öka kunskapen om ekologisk mat. Deras drivkraft är att hjälpa konsumenter och andra aktörer i hela livsmedelskedjan att agera ansvarsfullt. Nu har du chansen att bli praktikant i detta kreativa och inspirerande sammanhang!
Du kommer att bli en del av KRAVs kommunikationsavdelning under praktikperioden och delta både i specifika kampanjer och i det dagliga arbetet med kommunikation om KRAVs hjärtefrågor. Avdelningen arbetar bland annat med att planera och utföra varumärkesbyggande aktiviteter, utveckla och sprida budskap som ökar kännedomen och kunskapen om vad KRAV står för, kommunicera via hemsida och sociala medier samt utveckla samarbeten med relevanta aktörer.
Under din praktikperiod kommer du att få träna på exempelvis omvärldsbevakning, idégenerering, målgruppsanpassning och att utforma material för press och övriga kommunikationskanaler. Du kommer att få god insyn i arbetet på en kommunikationsavdelning och erfarenhet av att arbeta med livsmedels- och miljöteman. För det här uppdraget så är det viktigare att du har ett brinnande intresse för att kommunicera KRAVs frågor än vilka meriter du har!
Praktikperiod: Våren 2021, 10 veckor på heltid (15 hp) med start enligt överenskommelse
Ersättning: Praktikplatsen är obetald och ska genomföras inom dina studier.
Arbetsplats: KRAVs kontor, Klostergatan 13 Uppsala. Alt. helt eller delvis på distans beroende på rådande rekommendationer.
Handledning: Du handleds av Frida Welin, Projektledare PR & Samarbeten, KRAV