På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
98 % av svenska konsumenter känner igen varumärket KRAV. Märkningen är en trovärdig vägvisare för konsumenter och så ska det fortsätta vara. KRAV kommunicerar idag via ett flertal kanaler och följer upp detta via olika nyckeltal. I denna praktik får du möjlighet att vara med och utveckla nya sätt att mäta effekten av KRAVs kommunikation.
KRAV-märket är Sveriges mest kända miljömärkning för mat, uppbyggd på en ekologisk grund med särskilt höga krav på djuromsorg, hälsa, socialt ansvar och klimatpåverkan. Organisationen KRAV utvecklar regler för KRAV-certifierad produktion, informerar om och marknadsför KRAV-märkt mat.
KRAVs varumärkeskännedom och förmåga att kommunicera är avgörande för att de ska uppfylla sitt syfte att verka för en hållbar livsmedelsproduktion. Därför är det viktigt att de kommunikationsinsatser som görs ger önskad effekt. Du kommer få utvärdera nuvarande arbetssätt i olika kanaler, utvärdera effekten av de kommunikationsinsatser som görs idag, göra omvärldsanalyser och benchmarking av liknande organisationer samt utforska vilka nyckeltal som passar för att följa upp arbetet. Utifrån genomförd analys kommer du få utforska nya mätmetoder för olika former av kommunikation och ge förslag på eventuella nya rutiner och nyckeltal. Arbetet genomförs tillsammans med KRAVs medarbetare och andra involverade externa kontakter.
Detta är en av tre praktikplatser som KRAV erbjuder till vårterminen 2018, de två andra hittar du här;
Är intresserad av marknadskommunikation och dess effekter. Uppdraget genomförs på avdelningen för marknadskommunikation tillsammans med KRAV:s kommunikatörer. Därför tror vi att du med utbildning inom kommunikation och marknadsföring passar bäst för uppdraget. Du:
Tidsperiod: Våren 2018. Praktik om 10 veckor på heltid med start i mars.
Arbetsplats: KRAV:s huvudkontor på Klostergatan 13 i Uppsala.
Handledning: Du handleds av en person på avdelning för marknadskommunikation hos KRAV.
Ersättning: Praktikplatsen är obetald och bör genomföras inom dina studier