På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
Nätverket för Hållbart Näringsliv (NHN) är ett av Sveriges ledande hållbarhetsnätverk som ger tillgång till hållbarhetsinspiration, kompetens och nya kontakter. Under 2024 har nätverket tagit ny fart och bytt kanslipartner, utvecklat nya eventkoncept och drivit igenom flera viktiga förbättringar – nu söker vi någon som vill ta över stafettpinnen och fortsätta bygga medlemsvärde och hållbarhetsnytta i rollen som generalsekreterare från årsskiftet 2025!
NHN är ett branschöverskridande medlemsnätverk för företag och organisationer från hela Sverige. Det grundades 1994 och hette då Näringslivets Miljöchefer (NMC), men bytte till nuvarande namn 2014 och erbjuder sedan dess tillgång till inspiration, kompetens och nya kontakter för alla anställda som jobbar inom hållbarhetsområdet på något av medlemsföretagen. På så sätt ska NHN vara en katalysator för alla medlemmar att lyckas i hållbarhetsarbetet.
2024 var också ett år med stora förändringar då Sustainergies tog över ansvaret för nätverkets kansli och hållbarhetsexperten Tove Ahlström framgångsrikt vidareutvecklade och stärkte verksamheten som generalsekreterare. Nu söker vi nästa generalsekreterare för att leda nätverket vidare in i framtiden.
Rollen som generalsekreterare är varierande, social och kreativ. Du kommer hela tiden att arbeta för att utveckla nätverket med fokus på medlemsnyttan och möjligheten att stötta och inspirera svenskt näringsliv i omställningen till ett hållbart samhälle. För rollen blir du anställd av Sustainergies på upp till halvtid och kommer att arbeta nära en kansliansvarig, en kommunikatör och en administrativ assistent, samt med Sustainergies verksamhetschef Simon Werbart Flato och NHNs styrelse under ledning av Erik Lindroth. Du kommer att komma in i ett kansli med nya men välutvecklade rutiner, ett färdigt skal för verksamheten under första halvåret, stort engagemang och mycket flexibilitet. Rollen kommer att utvecklas med dig och vi är nyfikna på hur vi bäst skapar en fantastisk verksamhet tillsammans med dig.
I rollen som generalsekreterare är dina huvuduppgifter att:
Vi välkomnar alla sökande och är övertygade om att mångfald och alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Därför arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess, där matchningen baseras på följande kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper. För denna roll finns det stor flexibilitet för att komma in antingen med en bredd av meriter eller med särskild spetskompetens på några delar av profilen.
Personliga egenskaper
Det är en social roll och du behöver trivas med att möta människor och nätverka. Dessutom bör du vara kommunikativ för att engagera och representera, samt självgående för att kunna ta nya initiativ hela vägen i mål.
Nödvändiga kvalifikationer
Övriga meriter
Arbetsplats: Stockholm. Sustainergies sitter på Norrsken House beläget på Birger Jarlsgatan 57C. Möjlighet till arbete på kontoret eller på distans.
Omfattning: Tjänsten är på upp till 50%, med anställning hos Sustainergies. Du omfattas av friskvård, karenstillägg och övriga förmåner, med en provanställning sex månader, därefter tillsvidare.
Tillträde: Enligt överenskommelse från årsskiftet 2025.