Studerande administratör och medlemskoordinator till Nätverket för Hållbart Näringsliv

Student med intresse för hållbarhet och sinne för struktur? Bli vår administratör och medlemskoordinator!

Är du en engagerad student med ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor och vill vara en del av något större? Då har du möjligheten att ansluta till Nätverket för Hållbart Näringsliv (NHN) som administratör och medlemskoordinator. I denna deltidsroll kommer du att vara en värdefull medarbetare i NHN-teamet, bidra till medlemsnytta och därigenom främja ett hållbart näringsliv.

Om NHN – Nätverket för Hållbart Näringsliv

Nätverket för Hållbart Näringsliv är en branschöverskridande mötesplats för omkring 200 företag och organisationer från hela Sverige som vill dela kunskap, idéer och lösningar för ett hållbart och framgångsrikt näringsliv. Här samlas aktörer som vet att omställning är avgörande- och vill vara med och leda den. Den operativa verksamheten med events, medlemsservice mm. hanteras av ett kansli med tre deltidstjänster och en Generalsekreterare via Sustainergies.

Uppdrag och arbetsuppgifter

Som administratör och medlemskoordinator har du en viktig roll i vårt lilla men effektiva kansli. Du arbetar nära generalsekreteraren Caroline Nordvall och stöttar i allt från medlemsdialog och CRM-system till att få event och möten att fungera – digitalt och fysiskt. Du är ofta den första kontakten våra medlemmar har, och är en nyckelperson bakom kulisserna.

Det här är ett flexibelt extrajobb på cirka 10-15 timmar i veckan som går att kombinera med studier. Delar av arbetet kan göras självständigt och på distans, men vi vill gärna att du har möjlighet att delta vid veckomöten i Stockholm och vara med vid vissa event.

Fokus i rollen kommer att ligga på att:

  • Slussa in nya medlemmar och vårda relationen till befintliga medlemmar
  • Ta emot och följa upp medlemsärenden via mejl och CRM-system
  • Hålla medlemsregister och sändlistor uppdaterade
  • Sköta praktisk administration inför och efter event
  • Vara med som tekniskt stöd vid digitala träffar och hjälp till på plats vid fysiska event
  • Hantera enklare ekonomiadministration
  • Boka möten och skriva mötesanteckningar

Kompetenser och färdigheter

Vi arbetar med inkluderande rekrytering och är övertygande om att alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid välkommen med din ansökan – för att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att det är viktigt att du:

  • Har pågående studier med minst ett år kvar av studierna.
  • Har erfarenhet av administrativt arbete, föreningsengagemang eller kundservice.
  • Är van att arbeta i digitala system (t ex. Google workspace, Zoom och dylikt).
  • Talar svenska och engelska på professionell nivå i både tal och skrift.
  • Har ett öga för detaljer och arbetar snabbt och självständigt.
  • Har ett stort intresse för hållbarhetsfrågor.
  • Är serviceminded.
  • För rollen tror vi också att följande personliga egenskaper är viktiga: noggrann, flexibel och lösningsorienterad.

Dessutom är det meriterande med:

  • Erfarenhet av ekonomisk administration
  • Erfarenhet av eventplanering
  • Erfarenhet av servicearbete eller sälj

Utvecklingsmöjligheter

Det här är en chans att få inblick i hur ett hållbarhetsnätverk fungerar i praktiken – från medlemsdialog till strategi och event. Du får arbeta nära generalsekreteraren och styrelsen, och bygga erfarenhet och kontaktnät inom hållbarhet, kommunikation och organisationsutveckling. Ett perfekt steg för dig som vill kombinera studierna med relevant och meningsfullt arbete

Villkor

Arbetsplats: Du bör bo/studera i Stockholm eller omnejd för att vara tillgänglig för möten och events. Kansliet har kontor på Norrsken House, Birger Jarlsgatan 57c och du kan arbeta på plats eller på distans.
Omfattning: 10-15 timmar fördelat jämnt under veckan.
Tillträde: Augusti med introduktion i juni/juli.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning.

Kontaktperson

Namn: Desiré Dannberg

Email: desire.dannberg@sustainergies.se

Ansök nu!

Vi ser fram emot att lära känna dig bättre! Eftersom vi rekryterar kompetensbaserat tar vi inte emot några personliga brev, istället har vi valt specifika frågor för uppdraget. Alla ansökningar tas emot genom formuläret där du också kan ladda upp CV/LinkedIn-profil.

Deadline: 2025-06-15

Vi ser fram emot din ansökan

Översikt
Sustainergies

På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!

Tredjeparts-cookies

Denna hemsida använder Google Analytics för att samla anonym information om antal besökare och vilka delar av hemsidan som är mest populära.

Genom att tillåta "cookies" hjälper du oss att bli bättre och kunna erbjuda relevant innehåll till dig och andra besökare.