Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!


Planera och koordinera Hållbarhetsarenan i Almedalen

På Almedalens Hållbarhetsarena varvas seminarier och expertluncher med debatter och mingel. Det är projektplattformen Sustainable Innovation som för 10:e året arrangerar den välkända mötesplatsen och denna gång söker de en noggrann och nyfiken studentmedarbetare för att vara med i planeringen från mars, men också som koordinator och eventvärd på plats under Almedalsveckan. Perfekt för dig som vill knyta många nya kontakter bland proffs och arbetsgivare inom hållbarhetsområdet! 

Om Sustainable Innovation och Hållbarhetsarenan i Almedalen

Sustainable Innovation är verksamma i utvecklingsfronten inom klimat- och hållbarhetssektorn. De arbetar tvärsektoriellt med andra företag och organisationer, innovativa entreprenörer samt ledande forskare. Sustainable Innovation driver flera projekt för hållbar samhällsutveckling. De ser kommunikation, påverkan och beteendeförändringar som avgörande faktorer för att nå hållbarhetsmålen.

En viktig del av det är Hållbarhetsarenan på Teaterskeppet under Almedalsveckan i Visby, en väl etablerad mötesplats för personer som är intresserade av hållbarhetsfrågor. I år anordnas Hållbarhetsarenan för tionde året i rad och har under åren varit värd för hundratals seminarier, expertluncher, debatter, mingel m.m. för organisationer och människor som vill vara med och göra skillnad. Nordens största magasin om miljö- och hållbarhetsfrågor, Miljö & Utveckling, är Hållbarhetsarenans mediapartner.

Vad blir mina uppgifter?

Sustainable Innovation och Hållbarhetsarenan kommer att vara på plats i Visby under Almedalsveckan den 30:e juni till den 7:e juli och under hela den perioden kommer du att ha en nyckelroll som eventvärd och koordinator. Du kommer dessutom vara med i planeringen redan från mars och stegvis få mer ansvar för praktiska förberedelser, såsom att kontrollera bokningar, säkerställa att allt material finns tillgängligt, samla kontaktuppgifter, göra inköpslistor, planera scheman och koordinera kontakter internt och externt etc.

Du kommer handledas löpande av Lukas Lundberg, kommunikatör på Sustainable Innovation och du kommer att delta i veckovisa avstämningar med planeringsteamet inför Almedalen 2019. Du kommer stegvis att få mer ansvar. Uppdraget kommer att ge dig många nya kontakter bland proffs och arbetsgivare inom hållbarhetsområdet!

Upplägg:

  • Mars – Delta på planeringsmötena med planeringsteamet, ca 2 h/vecka
  • April – Arbetet trappas upp med mer praktiska förberedelser, ca. 6 h/vecka
  • Maj – Löpande arbete samt förberedelse och genomförande av uppstartsmöte på Teaterskeppet den 22/5, upp till 12 h/vecka
  • Juni – Slutförberedelser och slutligen packa båten och resa till Visby, ca 12 h/vecka
  • Juli – Eventvärd och koordinator i Almedalen den 30 juni till 7 juli. Här arbetar du heltid, främst på plats vid båten. Den 8/7 avslutar du uppdraget med uppackning tillsammans med teamet på Sustainable Innovation.

För att trivas och utvecklas i rollen ser vi gärna att du

  • Är van att arbeta utifrån “att-göra-listor” och gillar att planera detaljer och koordinera projekt.
  • Gillar att ha kontakt med olika typer av människor.
  • Är välorganiserad och tydlig, samtidigt som du ger god service även i stressade situationer.
  • Det kan vara meriterande om du är bekväm med redigering av bilder eller presentationer, för att hjälpa till med förberedelser av material.
  • Är tillgänglig för arbetstiderna ovan och för hela perioden på plats i Visby.
  • Arbetar flytande på både svenska och engelska.

Villkor

Arbetsplats: Du kommer att delta i veckomöten hos Sustainable Innovation i Stockholm samt delta på plats i Visby 30/6-8/7.
Omfattning: Stegvis ökande omfattning mars-juni, samt heltid under Almedalsveckan.
Ersättning: Marknadsmässig timlön och anställning som studentkonsult via Sustainergies. Resa, boende och mat ingår för Almedalsveckan.
Tillträde: Start så snart som möjligt.

Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!