Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!


Kampanjstrateg med rädda-världen uppdrag

Välkommen till ett unikt sommarjobb med Tetra Pak. Här beskriver vi mer om vad uppdraget innebär, vem vi söker och vilka villkor som erbjuds. Framförallt är det här du hittar ansökan. Vill du veta mer om Tetra Pak och få lite mer inspiration om jobbet har vi samlat det på en egen startsida.

Ditt uppdrag

Som Kampanjstrateg ska du öka allmänhetens medvetenheten om hur valet av förpackningar påverkar människor och miljön och samtidigt stärka engagemanget för återvinning. Du driver dessa viktiga frågor tillsammans med en studentkollega på samma ort och i ett team med kampanjstrateger på fyra orter i Sverige (totalt 8 personer).

Ni kommer att arbeta med att skapa lokalt engagemang kring globala frågor genom att nå och inspirera en bred allmänhet med en mix av fysiska aktiviteter och digital marknadsföring, som även omfattar Tetra Paks sociala mediekanaler. Exempelvis kan ni:

  • Arbeta utifrån plattformen “Livet i en god förpackning”
  • Sprida goda nyheter eller skapa diskussion online
  • Genomföra lokala aktiviteter för att visa på goda val, t.ex. genom nudging
  • Genomföra tävlingar eller demo-visningar på stan
  • Genomföra egna kundundersökningar och intervjuer
  • Göra en egen återvinningskampanj eller samarbeta med Tetra Paks kunder eller partners så som Världsnaturfonden WWF för att lyfta frågan

Till er hjälp kommer ni att få utbildning vid kick-offen, en tydlig publiceringsplan och en mediestrategi som ni själva är med och utvecklar löpande. Inledningsvis kommer ni att få förslag på kampanjaktiviteter men ni kommer snabbt att få mer frihet för att ta vara på er kreativitet! Kampanjidéer och planer stäms av varje vecka i digitala möten med en “editorial board”, där ni också presenterar och följer upp resultaten löpande. Under arbetsperioden kommer ni också att bjudas in för att delta i aktuella trendspaningar och kunskapsprojekt för Tetra Pak, exempelvis kring digitalisering och kommunikation.

Vi söker dig som

  • Har ett genuint intresse för hållbarhet och miljö
  • Är en extrovert personlighet som snabbt tar kontakt med nya människor
  • Har mod att testa nya saker och gör det bästa även av dina misslyckanden
  • Alltid lyckas inspirera din omgivning och anpassar dig strategiskt till olika målgrupper
  • Trivs i sociala medier och har känsla för vad som engagerar. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kampanjer i sociala medier och följa upp resultat för en organisation eller ett varumärke är meriterande
  • Läser vid universitet, högskola eller yrkeshögskola
  • Kommunicerar flytande i tal och skrift på engelska och svenska

Övriga meriterande erfarenheter (ej krav):

  • Publicerat material med text, bild, ljud och film
  • Arbetat med events, kampanjer och ambassadörskap
  • Haft eget ansvar för projektledning och planering

Villkor

Arbetsplats: Lund, Göteborg, Stockholm, Umeå, flexibel arbetsplats på din ort
Arbetsperiod: Sommarjobb under perioden 2018-06-18 – 2018-08-02, 7 veckor heltid
Ersättning: Marknadsmässig lön inklusive semesterersättning och pensionsavsättning enligt kollektivavtal

Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!