Studentadministratör till Nätverket för Hållbart Näringsliv

Är du en engagerad student med ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor och vill vara en del av något större? Då har du möjligheten att ansluta till Nätverket för Hållbart Näringsliv (NHN) som administratör och kansliassistent. I denna deltidsroll kommer du att vara en värdefull medarbetare i NHN-teamet, och ditt engagemang kommer att bidra till att stödja vårt arbete med att främja ett hållbart näringsliv.

Om NHN – Nätverket för Hållbart Näringsliv

Nätverket för Hållbart Näringsliv är en branschöverskridande mötesplats för omkring 200 företag och organisationer från hela Sverige som vill dela kunskaper, erfarenheter och idéer kring ett hållbart och framgångsrikt näringsliv. NHN samlar företag som vet att omställning är avgörande för ett livskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Tillsammans driver vi omställningen baserat på kunskap, förändringsvilja och framtidstro.

Uppdrag och arbetsuppgifter

Nu söker NHN en administratör för arbete på deltid 10-15h/vecka. Rollen är en viktig resurs och avlastning för att sköta om medlemskontakten, hantera ett stort antal spännande events och aktiviteter under året och samtidigt driva och utveckla nätverket. Du kommer att handledas av nätverkets Generalsekreterare som leder kansliet och vara med och hugga i där det behövs i det löpande arbetet. Stor del av arbetet kan utföras flexibelt och självständigt, men det är viktigt att du kan vara med på veckomöten på kontoret i Stockholm och eventuellt jobba med kansliet i samband med events (digitalt eller fysiskt).

Fokus i rollen kommer att ligga på att:

  • Slussa in nya medlemmar och vårda relationen till befintliga medlemmar
  • Ansvara för att medlemsregister och sändlistor är uppdaterade och korrekta
  • Sköta administration innan, under och efter events
  • Fungera som generellt stöd i operativa uppgifter för generalsekreterare och kommunikationsansvarig i den löpande verksamheten
  • Hantera enklare ekonomiadministration

Kompetenser och färdigheter

Vi arbetar med inkluderande rekrytering och är övertygande om att alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid välkommen med din ansökan – för att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att det är viktigt att du:

  • Pågående studier med minst ett år kvar av studierna.
  • Har erfarenhet av att arbeta i Google Workspace och Officepaketet – särskilt Excel och google drive.
  • Har erfarenhet  av kundservice och/eller föreningsadministration.
  • Talar svenska och engelska på professionell nivå i både tal och skrift.
  • Har ett öga för detaljer och arbetar snabbt och självständigt.
  • Har ett stort intresse för hållbarhetsfrågor, det är även meriterande med tidigare kunskap om hållbarhet från studier eller andra engagemang eller arbete.
  • Är serviceminded.
  • För rollen tror vi också att följande personliga egenskaper är viktiga: noggrann, flexibel och lösningsorienterad.

Dessutom är det meriterande med:

  • Erfarenhet av ekonomisk administration i Fortnox
  • Erfarenhet av att jobba med att skapa events
  • Erfarenhet av de digitala verktygen; WordPress, HubSpot och Mailchimp
  • Erfarenhet av service- eller omvårdnadsyrke

Utvecklingsmöjligheter

I rollen som administratör får du lära dig hur en verksamhet drivs och får arbeta nära generalsekreteraren och styrelsen. En ovärderlig erfarenhet för den som drömmer om en karriär inom hållbarhet, med möjlighet att knyta värdefulla kontakter. Ett kliv rakt in i hjärtat av hållbarhetsvärlden med möjlighet att nätverka med 200 av Sveriges ledande företag.

Villkor

Arbetsplats: Stockholm. Sustainergies sitter på Norrsken House beläget på Birger Jarlsgatan 57c. Möjlighet att arbeta delvis på distans.
Omfattning: 10-15 timmar fördelat under veckan (timanställning)
Tillträde: Så snart som möjligt

 

Kontaktperson

Namn: Desiré Dannberg

Email: desire.dannberg@sustainergies.se

Ansök nu!

Vi ser fram emot att lära känna dig bättre! Eftersom vi rekryterar kompetensbaserat tar vi inte emot några personliga brev, istället har vi valt specifika frågor för uppdraget. Alla ansökningar tas emot genom formuläret där du också kan ladda upp CV/LinkedIn-profil.

Deadline: 2024-05-28

Vi ser fram emot din ansökan