Kampanjstrateg med rädda-världen uppdrag
Med din hjälp vill Tetra Pak göra det mesta av sommaren 2018. Nu söker de 8 sommarjobbare som får chansen att bli kampanjstrateger med ett rädda-världen uppdrag som handlar om att skapa engagemang för både hållbara förpackningslösningar och återvinning. Du kommer att få jobba tillsammans med en studentkollega på samma ort och i team genomföra såväl lokala aktiviteter som digitala kampanjer. Ni kommer få stort kreativt utrymme, förtroende och ansvar, men också gott om stöd och utbildning för uppdraget. För dig som är kommunikativ, modig och handlingskraftig är det helt enkelt ett drömjobb!
Sommarjobbet som ger dig…
Om Tetra Pak
Tetra Pak är världsledande inom process- och förpackningslösningar inom livsmedel och det arbete som de genomför berör miljoner människor i deras dagliga liv. De grundades för att genom innovation förändra en ohållbar livsmedelskedja och idag är förändringskraft och innovation fortsatt deras viktigaste drivkrafter. Med mottot att BEVARA DET GODA strävar de efter att göra skillnad genom att skydda livsmedel, människor och vår framtid. För vad vi äter och dricker – och hur våra livsmedel förpackas – spelar roll för vår hälsa, livskvalitet och omgivning. På Tetra Pak tror man på att livets råvaror går att förpacka smart, att det goda går att bevara på ett naturligt sätt och att förnyelsebara resurser gör detta möjligt. Tetra Pak tror på livet i en god förpackning!
Tetra Pak vill göra nytta bortom att producera hållbara förpackningslösningar och jobbar därför aktivt med att bidra med resurser till stöd för exempelvis barnnutrition, hållbar försörjning, ungdomars anställbarhet och konsumenternas engagemang i hållbarhetsfrågor. I Sverige driver man exempelvis facebooksidan Återvinnarna, skoltävlingen Kartongmatchen tillsammans med WWF samt är officiell partner till Dreamhack.
Läs mer på https://www.tetrapak.com/se/sustainability/community-engagement
Hållbara val
– Konsumenters intresse av att göra hållbara val finns, men det saknas kunskap. Det är viktigt att sprida kunskap om att en använd förpackning inte är skräp utan en viktig råvara för nya produkter!