
Göteborg, Stockholm, Uppsala
Nu söker KRAV en praktikant med fingertoppskänsla för sociala medier, framförallt för att utveckla närvaron på TikTok. Rätt person kan bli en del av kommunikationsteamet för Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat och jobba med både spännande och meningsfullt innehåll som kan öka försäljningen av ekologiska och hållbara livsmedel tillsammans med KRAVs kunder och partners.
KRAV-märket är Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat. Märkningen har funnits sedan 1985 och har blivit en självklar symbol för hållbarhet, biologisk mångfald och djurvälfärd. Reglerna för märkningen utvecklas av KRAV, en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar, engagerade representanter från livsmedelsbranschen.
Just nu erbjuder KRAV ett flertal praktikplatser för hösten 2025. Detta uppdrag ligger under staben i kommunikationsteamet, där du kommer att handledas av en erfaren kommunikatör.
Som praktikant inom kommunikationsteamet kommer du framförallt att tillsammans med kollegorna hitta nya vägar för att utveckla KRAVs närvaro och innehåll på TikTok. Du kommer bland annat:
Under praktikperioden kommer det också finnas utrymme att testa på andra arbetsuppgifter inom kommunikation, marknadsföring, events etc, för att göra KRAV-märket synligt för relevanta målgrupper.
Vi välkomnar alla sökande och är övertygade om att mångfald och alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Därför arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess, utifrån följande kriterier för matchning:
Vi ser fram emot att lära känna dig bättre! Eftersom vi rekryterar kompetensbaserat tar vi inte emot några personliga brev, istället har vi valt specifika frågor för uppdraget. Alla ansökningar tas emot genom formuläret där du också kan ladda upp CV/LinkedIn-profil.
Deadline: 2025-05-25, kan tillsättas löpande.