Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!


Extrajobba som Ekonomi- och löneassistent

Bakom Sustainergies breda verksamhet är vi ett litet och effektivt huvudkontor. Därför är rollen som Ekonomi- och löneassistent oerhört viktig för oss. Du får ett flexibelt jobb vid sidan av studierna, bred erfarenhet av våra processer och samarbetet med vår moderna ekonomibyrå Wint, samt möjlighet att bidra till att fler talanger får en bra start på sina hållbarhetskarriärer! Du blir en spindel i nätet och arbetar nära vår verksamhetschef, affärsområdeschefer, samt ett 50-tal av våra studentkonsulter och projektledare. 

Om Sustainergies

Sustainergies brinner för att fler ska jobba mer med hållbarhet! Verksamheten grundades av studenter för studenter år 2009 och sedan dess har flera tusen deltagare fått uppdrag och erfarenheter genom oss. Vi förmedlar studentuppdrag och praktikplatser, leder workshops och utformar projekt i nära samarbete företag och organisationer inom privat, offentlig och idéburen sektor. Vårt team består av ett 20-tal studentprojektledare, med fem heltidsanställda som leder verksamheten. I din roll som Ekonomi- och löneassistent kommer du att se hur hela verksamheten fungerar och hur vi kan skapa smarta och kvalitetssäkra processer så att alla kan vara trygga i sina roller.

Ditt uppdrag och utvecklingsmöjligheter

Din huvuduppgift kommer att vara hanteringen av vår månadsvisa lönerapportering, för både heltidsanställda och konsulter. Dessutom kommer du att stötta och granska vår löpande fakturering, delta i ekonomisk uppföljning, hantera kvittoadministration samt vara med och utveckla smarta processer för vår organisation medan vi växer. Du blir en viktig knutpunkt i hanteringen av våra fantastiska timanställda studentkonsulter och kommer att bidra till att fler får en smidig och schysst start på sina hållbarhetskarriärer.

Du kommer att starta upp stegvis med överlämning och introduktioner tillsammans med våra chefer. När du kommit in i arbetet finns stor frihet att påverka och vidareutveckla våra rutiner tillsammans med teamet. Det kan också finnas möjlighet att bredda rollen utifrån dina intressen, genom att exempelvis delta i arbetet med budgetuppföljning och -planering eller utveckla arbetet med lön- och förmåner och andra delar av HR-administrationen.

Kompetenser och färdigheter vi söker

Vi välkomnar alla sökande och är övertygade om att mångfald och alla individers styrkor behövs för att bygga ett hållbart samhälle. Därför arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess, där matchningen baseras på följande kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper. I denna roll kommer man att kunna lära sig mycket av uppgifterna på plats, så sök gärna oavsett studieinriktning om du känner igen dig i nedan:

  • Är student med minst 1 år kvar av heltidsstudier i Sverige.
  • Har viss erfarenhet från studier eller jobb inom ekonomi, HR, personalvetenskap eller liknande.
  • Har ett managementperspektiv och är intresserad av hur en växande organisation fungerar och håller ihop ekonomiskt och administrativt.
  • Arbetar obehindrat på engelska och har god läs/skrivförståelse på svenska.
  • Som person bör du också vara noggrann för att sköta dokumentation och rutiner rätt varje gång, service-minded för ge god support internt och lösningsorienterad för att själv ge förslag eller hitta de svar som saknas.
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i något ekonomisystem, eller av administrativt arbete.

Villkor

Arbetsplats: Ditt arbete kan ske helt på distans eller delvis från vårt kontor på Norrsken House i Stockholm.
Omfattning: Timanställning med 4-6 dagar/månad, med viss säsongsvariation och god flexibilitet.
Ersättning: Marknadsmässig timlön och anställning direkt för Sustainergies.
Tillträde: Så snart som möjligt.

Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!