På vår hemsida ska du alltid känna dig trygg med vilken information vi samlar in och hur den används. Här kan du se vilka cookies vi samlar in och justera dina inställningar om du vill!
Postkodlotteriet genomför nu en satsning i sitt arbete kring mångfald och inkludering. I denna satsning ser man bland annat över representation och gestaltning i de bilder Postkodlotteriet använder i sin kommunikation. Du kommer att gå igenom bildmaterialet och kvantitativt räkna på faktorer såsom kön, åldersspann, vem som är aktiv och passiv i sitt agerande i bilden och liknande – i syfte att skapa en nulägesbild. Varmt välkommen med din ansökan – oavsett vem du är!
Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet vuxit till att bli Sveriges största lotteri med nära en miljon kunder. Framgången har gjort att de har kunnat dela ut över 12 miljarder kronor till 58 ideella organisationer. Bland dessa finns många namnkunniga organisationer så som bland annat Rädda Barnen, Håll Sverige Rent och Barncancerfonden. Det är organisationer som jobbar inom områden som mänskliga rättigheter, miljö, forskning och hälsa.
På Postkodlotteriet vet de att olika skapar en mer framgångsrik organisation. Som Sveriges största privata bidragsgivare till civilsamhället förstår de även sitt samhällsansvar rörande normativitet. Därför har de nu inlett en kraftsamling kring mångfald och inkludering.
I denna satsning ingår ett något enformigt, men mycket viktigt, arbete med att kvantitativt räkna på representation och gestaltning i de bilder Postkodlotteriet använder i sin kommunikation. Du kommer att räkna antalet deltagare i bilder kopplat till bland annat etnisk tillhörighet, könstillhörighet – och uttryck och kroppsnormativitet, samt hur olika grupper agerar och positioneras i bilderna. Beräkningen ska ge en nulägesbild av hur bildkommunikationen ser ut idag och ska användas för att säkerställa att Postkodlotteriets kommunikation är inkluderande och präglas av mångfald och normmedvetenhet.
Denna uppgift kommer ge dig hands-on erfarenhet av mångfalds- och inkluderingsarbete, en insikt i hur ett stort företag arbetar strategiskt med dessa frågor samt värdefulla kontakter både på Sustainergies och Postkodlotteriet. Du kommer att arbeta nära Postkodlotteriets hållbarhetschef samt kommunikationsstrateg.
Vi arbetar med inkluderande rekrytering och är övertygande om att våra olikheter är styrkor för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid varmt välkommen med din ansökan – oavsett vem du är. För att trivas väl i rollen tror vi att du: