Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!


Stötta Akteas energikonsulter som ekonomiadministratör

“Backoffice ger stöd åt konsulterna och utvecklar verksamheten. Du får lära dig att förvalta och förbättra våra interna system, ta fram underlag och nyckeltal och utbilda våra kollegor i hur de kan dra nytta av den potential systemen har”  – Så sammanfattar din framtida studentkollega Lukas rollen som Backoffice hos Aktea.

Om Aktea

Aktea är en av Sveriges snabbast växande konsultbyråer för energieffektivisering. Akteas konsulter levererar energiomställningen hos svenska företag genom att varje dag, och i varje uppdrag, hitta den smartaste energitekniska lösningen på kundens utmaning. Det handlar om energieffektiva fastigheter, smarta system, solceller och elektrifiering. Idag har de kontor i alla väderstreck – Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Umeå och Uppsala – och omsätter drygt 50 mkr. Genom Kunskap, Gemenskap, Engagemang och Långsiktighet bidrar de till ett bättre klimat och mer välmående företag. Läs mer på www.aktea.se. Nu planerar de för ytterligare tillväxt, och för att lyckas med detta behöver de en ekonomiadministratör – nämligen dig!

Uppdrag och arbetsuppgifter

Som ekonomiadministratör kommer dina arbetsuppgifter att handla om sådant som:

  • Kundfakturering
  • Leverantörsfakturor
  • Månadsbokslut
  • Tid- och utläggsredovisning
  • Övrig bokföring

På sikt ser vi att din roll utvecklas mot affärssystem, skatt, löner, ekonomistyrning och finansiering.

Det som gör rollen både rolig och intressant är att man får en central roll på Aktea och får känna att man verkligen bidrar till företaget. Backoffice har varierande arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik. En stor positiv aspekt är att man verkligen får kontakt med alla på företaget. Företagskulturen är väldigt välkomnande och samarbetet mellan alla är tätt där man hjälper varandra, vilket är något som leder till en positiv och härlig stämning på jobbet”, så beskriver din framtida kollega Lukas kulturen hos Aktea och rollen som Backoffice.

Som en del av Akteas Backoffice lovar de att du kommer att få lära dig mycket om konsultrollen och grunderna i projektstyrning. Du får även lära dig Microsofts system i detalj, i synnerhet Dynamics, SharePoint och Power BI, som får snabb spridning i hela näringslivet.

Kompetenser och färdigheter

Vi arbetar med inkluderande rekrytering och är övertygande om att våra olikheter är styrkor för att bygga ett hållbart samhälle. Du är alltid välkommen med din ansökan.

För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att det är viktigt att du:

  • Läser en pågående utbildning inom ekonomi eller redovisning
  • Har max 2 år kvar till examen och ett intresse för att diskutera fortsatt anställning därefter
  • Känner ett engagemang för hållbarhetsfrågan
  • Vill vara med och utveckla verksamheten genom digitala arbetssätt
  • Har grundläggande kunskaper i Officepaketet (Excel, Word, PowerPoint)
  • Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Som person är du noggrann, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga

Det är även meriterande med:

  • Kunskap om energifrågor
  • Praktiskt erfarenhet av ekonomi eller redovisning

Villkor

Arbetsplats: Du kommer att arbeta från Akteas kontor, centralt beläget i flygeln till ett 1600-talspalats i Gamla stan, Stockholm. Du kan även arbeta hemifrån vissa dagar.
Omfattning: Kontorstid vardagar, men är i övrigt flexibelt och kan anpassas efter tentaperioder och dylikt, liksom efter faktureringsperioder. Du bör ha möjlighet att arbeta ungefär två heldagar i veckan.
Tillträde: augusti 2022 eller enligt överenskommelse.

Se alla uppdrag

Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!