Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!


Customer Success Manager inom digital energiuppföljning

På Mestro, ett av Sveriges mest expansiva bolag, blir du en viktig del i ett entreprenöriellt team som bidrar till ett mer resurseffektivt samhälle. Företaget hjälper sina kunder att använda mindre energi genom digital uppföljning och smarta tjänster. Om du vill jobba i en kontext där teknik möter hållbarhet, där din känsla för service och goda relationer kommer till nytta, och där du får utvecklas tillsammans med en spännande startup – ta chansen nu!

Om Mestro

Mestro vill bidra till ett smartare utnyttjande av planetens resurser genom att med teknikens hjälp göra det enkelt för företag att minska sin miljöpåverkan – och därmed kostnader. Teamets passion sedan starten 2008 har varit att lyfta fram dold energibesparingspotential med hjälp av sitt webbaserade energiuppföljningssystem (EMS) som hjälper kunder med automatiserad insamling, kontroll och uppföljning samt visualisering av energidata. Mestro används idag av Nordens mest inflytelserika fastighetsbolag, retailbolag och hotellkedjor och under 2016 lyckades deras kunder minska sin energiförbrukning med 82,2 GWh, vilket motsvarar drygt 1 000 Ton minskad CO2e. Läs mer om tjänsten

Mestro är mitt i en spännande och expansiv fas och utnämndes 2017 till Gasellföretag av Dagens Industri, en utmärkelse som går till Sveriges mest snabbväxande bolag. Nu behöver de ytterligare medarbetare för att säkra fortsatt tillväxt och hållbarhetsnytta för sina kunder. Du kommer ingå i ett ungt och entreprenöriellt team om 17 personer som jobbar och utvecklas tillsammans.

Ditt uppdrag

I rollen som Customer Success Manager blir ditt huvudansvar att hjälpa Mestros kunder att maximera sitt affärs- och hållbarhetnytta genom att tillvarata hela potentialen i tjänsten. Du blir framgångsrik i rollen genom att med engagemang, känsla för service, god social förmåga och noggrannhet jobba nära kunderna, övriga projektledare samt Mestros utvecklare.

Tjänsten kommer utvecklas över tid och gå mot mer och mer projektledning i takt med att du, Mestro och systemet utvecklas. Ditt första utvecklingsprojekt är att säkra datakvalitén från de mätare som automatiskt ska rapportera in information till systemet. Vid utebliven eller felaktig data från mätare blir ditt jobb att felsöka var, varför och sen hur utmaningen kan lösas. Initialt får du möjlighet att arbeta mycket med Excel, med systemet och i telefon tillsammans med kunder och deras leverantörer. Denna utvecklingssatsning är en oerhört viktig nyckel till Mestros framgång – rätt rådata in är avgörande för att tjänsten ska leverera rätt värde till kunden. Dessutom blir detta en period då du får chansen att verkligen lära dig tjänsten utan och innan, för att sedan ta på dig mer ansvar.

Vi söker dig som

  • Är nyexad eller i början av din karriär. Vi letar efter en person med rätt drivkrafter och egenskaper, studiebakgrund spelar mindre roll.
  • Är intresserad av hur hållbarhet och digitalisering kombineras för att skapa hållbarhetsnytta och affärsvärde
  • Har ett entreprenörshjärta och vill utvecklas tillsammans med ett snabbt växande bolag
  • Får energi av att samarbeta med människor med olika bakgrunder och kompetenser för att lösa utmaningar tillsammans
  • Arbetar med ett öga för detaljer och ger utmärkt service i mötet med kund
  • Gillar ta egna initiativ och har nära till hands att ge och genomföra förbättringsförslag
  • Har god förmåga att leda dig själv och ta stort eget ansvar
  • Erfarenhet av projektledning, konsultroller, IT-produkter/SaaS eller fastighetsbranschen är meriterande, men inte ett krav
  • Arbetar flytande på svenska och engelska

Villkor

Arbetsplats: Mestros kontor i centrala Stockholm, viss möjlighet till arbete på distans
Omfattning: Heltidstjänst. Provanställning sex månader, därefter tillsvidare.
Ersättning: Marknadsmässig, fast lön.
Tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt.

Ansökan har stängt

Du hittar aktuella annonser här!